Projecten

Gebruiker centraal

Wij stellen de gebruikerservaring centraal en kijken vervolgens samen met de betrokkenen naar de beste oplossing. Onze multidisciplinaire aanpak is in diverse situaties toepasbaar. Een greep uit onze lopende en afgeronde opdrachten:

Partnernetwerk

GOED ADVIES IS NIETS ZONDER PERFECTE UITVOERING

Looks can be deceiving

Na de start van METDOMOTICA eind 2018 kwamen we er snel achter dat onze klanten - zelf met ons advies onder de arm - lang niet altijd goed geholpen werden. Het is - zeker in deze tijd, waarin goede en betrouwbare partijen tot over hun oren in het werk zitten - lastig om een uitvoerende partij te vinden die gewoon goed werk levert. Zie hier de aanleiding voor onze zoektocht naar uitvoeringspartners. Dat had meer voeten in de aarde dan gedacht (wederkerigheid in samenwerking was niet altijd vanzelfsprekend), maar we hebben ze gevonden. Het heeft ons geleerd dat je eerst concreet moet maken aan welke criteria elke partner dient te voldoen. Inmiddels werken we voor twee marktpartijen aan de opbouw van hun nieuwe partnernetwerk. 

FORMATDEVELOPMENT

HIGH END APPARTEMENTEN

Schaalbaar maatwerk

Van Crestron kregen we de vraag of we konden helpen bij het BAYHOUSE project. Alle kopers van de 88 high-end appartementen krijgen de mogelijkheid om te kiezen voor een Crestron domoticasysteem wat werd gekoppeld aan het centrale gebouwbeheersysteem. Alles kon. Maar dat was direct het probleem. Klanten wisten niet waar ze aan toe waren. Wij hebben alle appartementen gecategoriseerd en per categorie 3 optiepakketten uitgewerkt. Zo kunnen klanten kiezen uit overzichtelijke pakketten en talloze upgrades aanvinken. Uiteraard is volledig maatwerk ook nog steeds mogelijk. Aan de achterzijde is het proces vrijwel geheel gestandaardiseerd. Zo worden schaalvoordelen bereikt terwijl de klant toch diverse opties aangeboden krijgt. 

FORMATDEVELOPMENT

SERIEMATIG BOUWEN: DUURZAAM EN BETAALBAAR

Budget vs duurzaamheid?

Een innovatieve ontwikkelaar wil niet alleen voldoen aan de nieuwste milieu-eisen maar wil voorop lopen in de markt. Alle systemen in de woning dienen dan ook gemonitord te worden, inclusief beoordeling op energieprestaties en een makkelijke (en individueel aan te passen) gebruikersinterface. De gebruiker moet in staat zijn om zelf zijn gedrag in te zien en de tools krijgen om waar mogelijk bij te sturen. De wens is om op termijn systeemupdates (op afstand) en nieuwe innovaties aan gebruikers aan te kunnen bieden. Is het anno 2021 mogelijk om dit voor minder dan 5k per woning aan te bieden? Zo niet? Zijn er opties om - bijvoorbeeld door middel van schaalbaarheidsvoordelen en subsidies - nu een systeem te kiezen waarbij op korte termijn (binnen 2 jaar) alsnog deze mogelijkheid aangeboden kan worden? 

ADVIES EN ONTWERP

CPO: KLEINSCHALIG MAATWERK

Wat is er mogelijk?

Een groep vrienden heeft een stuk grond gekocht en wil onder eigen regie hun ultieme wooncomplex gaan bouwen. De diversiteit van de groep en verschillen in wensen zijn enorm. Van jonge gezinnen, tot jonge singles, alleenstaande ouderen en alles er tussenin. Van weinig eisen tot Rupsje Nooitgenoeg. Van "ik hoef geen domotica, ik vind een drukknop prima" tot "ik wil in elke kamer een vaste cat7 of glasvezelaansluiting". Wij kregen de vraag of wij de infrastructuur van alle woningen zo flexibel mogelijk kunnen ontwerpen zodat er  - voor alle 12 woningen -  zo veel mogelijk huidige wensen gehonoreerd kunnen worden en er - ook bij een wijzigende samenstelling van de groep - ingespeeld kan worden op veranderende wensen in de toekomst. Belangrijke randvoorwaarde daarbij is dat "het dorp" op termijn "off the grid" moet kunnen functioneren. Het is duidelijk dat alle wensen zeker niet direct ingewilligd kunnen worden. De extra investering in een flexibele infrastructuur moet deze mogelijkheid juist open houden. Dit project is ongoing.

Vrijstaande villa

ADVIES - ONTWERP - BEGELEIDING - REALISATIE ONDER REGIE

Dit gezin werd door hun architect doorverwezen naar ons. De heer des huizes vond techniek leuk, de dame in het geheel niet. Bovendien baalden ze van de slechte bediening van alle verschillende systemen in hun oude huis, dus dat moest anders. Naast bedieningsgemak stond veiligheid in hun nieuwe woning centraal. In het adviestraject hebben we de wensen van alle gebruikers in kaart gebracht, verschillende opties vergeleken en uiteindelijk het systeem gevonden wat qua bediening het meest intuïtief was. Naast het domotica-ontwerp hebben we een A/V- en veiligheidsplan gemaakt. Onze lichtpartner heeft het lichtplan gemaakt en uiteindelijk is onder onze regie het project gerealiseerd. 

AANLEUNWONING

ADVIES - ONTWERP

"Voor onze 81 jarige (schoon)moeder hebben we een aanleunwoning gekocht. Na diverse tia's willen we graag een oogje in het zeil kunnen houden. Hoe doen we dat zonder dat zij het idee heeft dat ze continu in de gaten wordt gehouden?" Het beperkte budget stelde ons voor een uitdaging. Er is gekozen voor slimme sensoren waarbij verzorgers alleen worden gealarmeerd als er iets mis lijkt te zijn. Via camera's kan er op afstand meegekeken. Een "klepje" op de camera zorgt ervoor dat de bewoonster zelf kan zien wanneer dat gebeurt. De "look and feel" van gekozen techniek sluit perfect aan bij wat de bewoonster gewend is (zoals bijvoorbeeld een thermostaat met een "gewone" draaiknop).

Promotie

OP BEURZEN EN MAATWERKEVENTS

Simpele taal

Techniek is soms lastig uit te leggen. Toch is goede uitleg essentieel. Zowel in het verkoop- als in het service-traject valt of staat de uiteindelijke positieve klantbeleving met goede uitleg vooraf. Dit aspect van sales en promotie beheersen wij als geen ander. Wij kunnen ingewikkelde materie omzetten naar simpele taal. We vinden het dan ook heerlijk om te doen. Voor een leverancier van consumentenproducten hebben we een promotieplan opgezet, wat we binnenkort - zodra de Coronaregels het weer toelaten -  uit gaan voeren. Wij nemen de gehele voorbereiding, afstemming, opbouw en opvolging  (inclusief contentcreactie) voor onze rekening.

Kopersbegeleiding

SERIEMATIG

Voor Crestron hebben we de BAYHOUSE format ontwikkeld. Maar alleen een format bedenken en uitwerken was niet genoeg. Zoals met elk goed idee valt of staat het eindresultaat met de perfecte uitvoering. Dat werd in dit geval concreet door ook de kopersbegeleiding voor onze rekening te nemen. We hebben één-op-één adviesafspraken (zowel fysiek als - noodgedwongen op afstand) met alle klanten gemaakt, diverse presentaties gegeven, meer-en minderwerkopties uitgelegd en alle klantvragen beantwoord. Na de handtekening blijven wij bereikbaar  voor vragen. Aan het einde van het traject zijn wij aanwezig bij alle opleveringen, geven wij een gebruiksinstructie, maken we afspraken over service en stemmen we jaarlijkse contactmomenten af. Zo zijn kwaliteit en de ultieme klantervaring gegarandeerd.

ADVIES OP MAAT

"DE BOUWMARKT KAN HET NIET"

Klikaanklikuit

Van KlikAanKlikUit kregen we de vraag of we hun klanten kunnen helpen in hun zoektocht naar de juiste smarthome apparatuur. Op zich is het niet moeilijk om te achterhalen welke dimmer je nodig hebt, maar het wordt lastiger als je naast dimmers en schakelaars ook diverse sensoren wilt gebruiken. Dan kan het een ingewikkelde zoektocht worden. Met Advies-op-Maat bieden wij de helpende hand. Een maatwerk bestellijst die helemaal is afgestemd op de situatie en wens van de klant. Laagdrempelig en duidelijk.

Installeer voor mij

TESTCASE DO-IT-FOR-ME

Veel retour!

Smarthome is hot! Elk jaar groeit de smarthome markt met tenminste 30% (bron: GfK) en vooral consumentenapparatuur lijkt in trek. Er wordt dus veel verkocht, maar - helaas - ook veel teruggestuurd. Problemen met installatie zijn de voornaamste reden hiervoor. Van diverse fabrikanten kregen wij de vraag of het mogelijk is om - in de consumentenmarkt - een installatie-service aan te bieden. Laagdrempelig en duidelijk. Zonder verrassingen achteraf. Zie hier de aanleiding voor installeervoormij.nl.

techsupport

HULP BIJ PROBLEMEN

HULP

Wij helpen klanten bij de installatie van smarthome apparatuur. Zo zorgen we voor optimale werking van de apparatuur, bedenken we oplossingen als elementen blijken te ontbreken en adviseren we over toevoegingen en extra's die bijdragen aan een betere klantervaring. 

PROJECT X

JOUW PROJECT?

HOE KUNNEN WE HELPEN?

Als je rondloopt met een uitdagende vraag en kom je er zelf niet uit, neem dan vooral contact met ons op. Wij worden vrolijk van nieuwe en écht innovatieve dingen, leuke en gekke vragen en vooral van ogenschijnlijk "onmogelijke" opdrachten op het raakvlak van techniek en de ultieme gebruikerservaring.

Elke vraag is anders

Dankzij onze ruime ervaring in de wereld van techniek weten we als geen ander dat achter ogenschijnlijk simpele vragen hele complexe antwoorden kunnen liggen. We weten ook dat het vaak loont om met een -niet technische blik - naar een vraag te kijken. Het komt namelijk regelmatig voor dat de technische oplossing al (deels) voor handen is, maar dat het vooral een kwestie van procesverbetering en/of communicatie is om deze oplossing ook succesvol toe te passen. Dan zijn wij in staat om met onze ervaring en verschillende achtergronden ingewikkelde materie zo uit te leggen dat iedereen het begrijpt. Daarmee maken wij techniek toegankelijk.

Projecten

%d bloggers liken dit: